Do zadañ Wydzia³u Zarz±dzania, Administracji i Bezpieczeñstwa nale¿y w szczególno¶ci:
-
prowadzenie spraw zwi±zanych z organizowaniem i technicznym przygotowywaniem posiedzeñ zarz±du wraz z zapewnieniem obs³ugi jego posiedzeñ;
-
prowadzenie spraw zwi±zanych z organizowaniem realizacji uchwa³ i decyzji zarz±du, w tym prowadzenie odpowiedniej korespondencji, rejestrów itp.;
-
sporz±dzanie dla Wydzia³u Finansowo-Ksiêgowego informacji dotycz±cych obecno¶ci na posiedzeniach zarz±du cz³onków zarz±du bêd±cych radnymi;
-
opracowywanie propozycji zmian statutu i regulaminu stosownie do potrzeb i bie¿±cych zmian w przepisach prawa, projektów regulaminów oraz innych wewnêtrznych aktów normatywnych starosty dotycz±cych wdra¿ania statutu i regulaminu, a tak¿e spraw organizacyjno – porz±dkowych, wraz ze sprawowaniem kontroli nad ich wdra¿aniem
i realizacj±, z wy³±czeniem regulaminu pracy i innych wewnêtrznych aktów normatywnych starosty dotycz±cych prawa pracy i spraw pracowniczych;
-
inicjowanie dzia³añ i koordynowanie pracami skierowanymi na usprawnienie pracy starostwa
i terminowej realizacji jego obowi±zków wobec organów powiatu;
-
ewidencjonowanie, analizowanie i przechowywanie o¶wiadczeñ maj±tkowych oraz innych o¶wiadczeñ i informacji wymaganych przepisami prawa sk³adanych staro¶cie przez osoby do tego zobowi±zane, umieszczanie o¶wiadczeñ maj±tkowych na powiatowej stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz opracowywanie projektów corocznych informacji starosty,
o jakiej mowa w ustawie, a tak¿e sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem terminów do sk³adania tych o¶wiadczeñ, ograniczeñ i zakazów wynikaj±cych z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ograniczeniu prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej przez osoby pe³ni±ce funkcje publiczne oraz innych ustaw;
-
wdra¿anie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
-
prowadzenie rejestru indywidualnych upowa¿nieñ i pe³nomocnictw udzielanych przez starostê do za³atwiania spraw w jego imieniu, a tak¿e rejestru upowa¿nieñ i pe³nomocnictw udzielanych przez zarz±d;
-
prowadzenie rejestru porozumieñ i umów zawieranych przez
-
prowadzenie kroniki powiatu;
-
prowadzenie rejestru wewnêtrznych aktów normatywnych starosty;
-
prowadzenie kontroli dotycz±cych organizacji i funkcjonowania komórek organizacyjnych,
a w szczególno¶ci dotycz±cych ich organizacji i funkcjonowania w kontek¶cie aktualnych regulaminów wewnêtrznych i indywidualnych zakresów czynno¶ci pracowników, stosowania instrukcji kancelaryjnej, w tym jednolitego rzeczowego wykazu akt, w ramach wszczynanych i prowadzonych spraw, przestrzegania procedury administracyjnej w ramach prowadzonych spraw z zakresu administracji publicznej, realizacji zarz±dzeñ starosty;
-
inicjowanie i koordynacja prac w zakresie organizowania i funkcjonowania systemu kontroli zarz±dczej w starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu, przygotowywanie projektów odpowiednich zarz±dzeñ i innych dokumentów w tych sprawach, monitorowanie jego funkcjonowania;
-
prowadzenie spraw zwi±zanych z planowaniem i koordynacj± dzia³alno¶ci kontrolnej
w starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu;
-
prowadzenie bie¿±cej analizy materia³ów pokontrolnych i przedk³adanie wniosków staro¶cie;
-
prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz postêpowañ wyja¶niaj±cych
w sprawach skarg i wniosków kierowanych do starosty, a tak¿e koordynowanie prac zwi±zanych z rozpatrywaniem skarg i wniosków, z wy³±czeniem skarg dotycz±cych dzia³alno¶ci zarz±du, starosty i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu;
-
sprawowanie funkcji koordynacyjnych w zakresie za³atwiania skarg i wniosków przez poszczególne wydzia³y i jednostki organizacyjne powiatu, sporz±dzanie zbiorczych informacji i analiz stosownie do potrzeb starosty, zarz±du i rady;
-
planowanie i koordynowanie problematyki szkoleñ, dokszta³cania i doskonalenia pracowników starostwa;
-
prowadzenie Punktu Obs³ugi Interesanta - zwanego dalej Punktem Obs³ugi;
-
utrzymywanie sta³ej wspó³pracy z administracj± rz±dow±, w szczególno¶ci w zakresie dokonywania ocen i analiz funkcjonowania struktur samorz±du terytorialnego, zakresu
i stopnia ich finansowania, proponowania zmian w podziale administracyjnym;
-
organizowanie, przygotowywanie i administracyjne zabezpieczenie spotkañ starosty
z parlamentarzystami, przedstawicielami administracji rz±dowej, samorz±dowej i innych jednostek wspó³pracuj±cych i wspó³dzia³aj±cych z organami powiatu i starost± w realizacji ich zadañ;
-
organizowanie i realizowanie pod nadzorem Pe³nomocnika d.s. wyborów prac zwi±zanych
z przygotowywaniem i przeprowadzeniem wyborów do rady powiatu, sejmiku województwa i referendów powiatowych, w tym zapewnienie warunków materialno-technicznych i obs³ugi powiatowej komisji wyborczej oraz utrzymywanie sta³ej wspó³pracy z w³a¶ciw± delegatur± Krajowego Biura Wyborczego;
-
prowadzenie i realizacja zadañ starosty wynikaj±cych z ustawy o powszechnym obowi±zku obrony, a w szczególno¶ci dotycz±cych:
-
organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji na terenie powiatu,
-
organizowanie zadañ mobilizacyjnych zwi±zanych z przygotowaniem i rozwijaniem akcji kurierskiej na terenie powiatu,
-
obrony cywilnej,
-
wspó³dzia³ania z administracj± wojskow± w zakresie okre¶lonym przepisami prawa;
-
opracowywanie regulaminu organizacyjnego na czas wojny, a tak¿e innych wewnêtrznych aktów normatywnych starosty w razie wyst±pienia takiej okoliczno¶ci oraz wyst±pienia innych nadzwyczajnych stanów kryzysowych;
-
prowadzenie spraw dotycz±cych reklamowania ¿o³nierzy rezerwy dotycz±cych pracowników starostwa i radnych rady powiatu;
-
prowadzenie spraw nale¿±cych do w³a¶ciwo¶ci starosty wynikaj±cych z ustawy – Kodeks cywilny, w tym przyjmowanie ostatniej woli spadkobiercy – testamentu allograficznego oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie kodeksu cywilnego, a dotycz±cych rzeczy znalezionych;
-
prowadzenie ewidencji i zbioru publikatorów aktów prawnych, a tak¿e ewidencji i zbioru aktów prawa miejscowego w wersji papierowej i elektronicznej oraz zbioru uchwa³ rady;
-
przygotowywanie projektów organizacyjno-prawnych rozwi±zañ w zakresie zadañ wynikaj±cych dla starosty z ustawy o ochronie danych osobowych oraz koordynacja prac zwi±zanych z rejestracj± zbiorów danych osobowych i prowadzenie centralnego rejestru zbiorów danych osobowych zg³oszonych do rejestracji do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych;
-
gospodarowania sk³adnikami maj±tku ruchomego starostwa wchodz±cego w sk³ad mienia powiatu z zachowaniem trybu i sposobu okre¶lonego przez odpowiednie organy powiatu,
w tym jego nabywaniem i zbywaniem;
-
prowadzenie spraw zwi±zanych z ubezpieczaniem mienia, o którym mowa w punkcie poprzedzaj±cym, jego ewidencjonowaniem, inwentaryzowaniem, rozliczaniem;
-
administrowanie budynkami starostwa, zapewnianie warunków materialno - technicznych dla sprawnego funkcjonowania starostwa, w tym prowadzenie inwestycji, remontów, bie¿±cej konserwacji obiektów oraz dokonywanie zakupów materia³ów i sprzêtu na jego potrzeby;
-
prowadzenie spraw zwi±zanych z bezpieczeñstwem i higien± pracy i ochron± przeciwpo¿arow±, organizowanie szkoleñ pracowniczych w tym zakresie;
-
wykonywanie obs³ugi kancelaryjnej w starostwie, prowadzenie sekretariatów;
-
prowadzenie ewidencji obwieszczeñ i og³oszeñ urzêdowych oraz utrzymywanie tablic og³oszeñ urzêdowych w starostwie;
-
organizacja i zapewnienie bezpieczeñstwa fizycznego i ochrony mienia starostwa, w tym fizycznej ochrony informacji prawnie chronionych, monitoringu wizyjnego i ochrony elektronicznej stosownie do wymagañ wynikaj±cych z odpowiednich planów i zarz±dzeñ starosty;
-
prowadzenie spraw zwi±zanych z zabezpieczaniem informacji wizualnej o starostwie, zabezpieczaniem na potrzeby starostwa i ewidencjonowaniem pieczêci i stempli, tablic informacyjnych, szyldów itp., gospodarowanie drukami wraz z prowadzeniem ewidencji druków ¶cis³ego zarachowania;
-
gospodarowanie taborem samochodowym;
-
prowadzenie archiwum zak³adowego i gospodarowanie jego zasobami zgodnie
z odpowiednimi przepisami prawa;
-
prowadzenie zak³adowej dzia³alno¶ci socjalnej wynikaj±cej z ustawy o zak³adowym funduszu socjalnym i wewnêtrznych uregulowañ;
-
realizacja zadañ nale¿±cych do starosty, a zwi±zanych z przygotowaniem starostwa, jego obiektów i terenu do sytuacji wyst±pienia nadzwyczajnych zagro¿eñ;
-
kierowanie i koordynowanie przygotowañ i realizacji przedsiêwziêæ z zakresu zarz±dzania kryzysowego i ochrony ludno¶ci na terenie powiatu, wynikaj±cych z odpowiednich ustaw,
w tym ustawy o zarz±dzaniu kryzysowym, ustawy o stanie klêski ¿ywio³owej i innych ustaw;
-
opracowywanie planów operacyjnych ochrony przed powodzi±;
-
organizowanie szkolenia w zakresie obrony cywilnej, zarz±dzania kryzysowego i ochrony ludno¶ci oraz sprawowanie nadzoru nad szkoleniem prowadzonym w jednostkach samorz±dowych powiatu;
-
inicjowanie i koordynowanie prac zwi±zanych z utworzeniem oraz funkcjonowaniem Powiatowego Zespo³u Zarz±dzania Kryzysowego, Powiatowego Centrum Zarz±dzania Kryzysowego, Komisji Bezpieczeñstwa i Porz±dku oraz innych zespo³ów z zakresu zarz±dzania kryzysowego, ochrony ludno¶ci i obrony cywilnej przewidzianych w przepisach prawa wraz z prowadzeniem obs³ugi kancelaryjnej tych podmiotów;
-
organizowanie stanowiska kierowania i zapasowego miejsca pracy oraz planowanie, bilansowanie i aktualizowanie potrzeb starostwa w zakresie jego wyposa¿enia w sprzêt
i ¶rodki zapewniaj±ce ci±g³o¶æ pracy stanowiska kierowania w zapasowym miejscu pracy
i stanowisku kierowania;
-
koordynacja opracowañ planów ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia
na wypadek zagro¿enia zniszczeniem;
-
opiniowanie projektów prawa miejscowego dotycz±cych obrony cywilnej i maj±cych wp³yw na realizacjê zadañ obrony cywilnej;
-
ustalenie wykazu instytucji pañstwowych, samorz±dowych przedsiêbiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz spo³ecznych organizacji funkcjonuj±cych na terenie powiatu przewidzianych do prowadzenia przygotowañ i realizacji przedsiêwziêæ w zakresie obrony cywilnej;
-
kontrolowanie i nadzorowanie wykonania zadañ obronnych w jednostkach samorz±dowych powiatu w zakresie wynikaj±cym dla starosty z odpowiednich ustaw;
-
realizacja zadañ w zakresie ochrony przeciwpo¿arowej, organizacji i funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Ga¶niczego na terenie powiatu, a tak¿e zadañ starosty wynikaj±cych z ustawy z dnia 8 wrze¶nia 2006 r. o Pañstwowym Ratownictwie Medycznym;
-
realizacja zadañ w sprawach zwierzchnictwa nad powiatowymi s³u¿bami, inspekcjami,
i stra¿ami oraz zadañ okre¶lonych ustawowo w zakresie porz±dku publicznego
i bezpieczeñstwa obywateli na terenie powiatu;
-
prowadzenie spraw zwi±zanych z rozwojem informatyki w starostwie, komputeryzacj± obs³ugi ludno¶ci i realizacj± innych zadañ wynikaj±cych w szczególno¶ci z ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne;
-
zabezpieczenie ci±g³o¶ci funkcjonowania infrastruktury informatycznej, organizowanie okresowych przegl±dów, napraw i remontów;
-
prowadzenie ewidencji zakupionych pod potrzeby starostwa programów i licencji
na u¿ytkowanie programów komputerowych;
-
zabezpieczanie i nadzór nad przestrzeganiem praw autorskich w stosunku do programów u¿ytkowych eksploatowanych w starostwie;
-
udzia³ w organizowaniu szkoleñ wewnêtrznych dotycz±cych obs³ugi i eksploatacji sprzêtu komputerowego;
-
udzielanie pomocy i doradztwa przy realizacji przez komórki organizacyjne zadañ zwi±zanych z wykorzystywaniem specjalistycznych oprogramowañ informatycznych;
-
zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których s± przetwarzane informacje niejawne w zakresie wynikaj±cym z odpowiednich wewnêtrznych aktów normatywnych starosty – wspó³dzia³anie w tym zakresie z Biurem Rady i Ochrony Informacji, jako komórk± wiod±c± w realizacji tego zadania;
-
udzia³ w pracach realizowanych przez komórkê organizacyjn± w³a¶ciw± w sprawach ochrony informacji niejawnych zwi±zanych z zarz±dzaniem ryzykiem bezpieczeñstwa informacji niejawnych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych, w szczególno¶ci
z szacowaniem ryzyka;
-
utrzymywanie oraz administrowanie, w ramach odpowiednich zarz±dzeñ starosty, internetowego serwisu informacyjnego oraz powiatowej strony Biuletynu Informacji Publicznych, a tak¿e wdra¿anie i stosowanie, ustalonych w przepisach prawa, standardów zabezpieczeñ tre¶ci informacji publicznych udostêpnianych w biuletynie;
-
prowadzenie spraw zwi±zanych z konsekwencjami prawnymi dla cz³onków zarz±du wynikaj±cymi z nie z³o¿enia w terminie o¶wiadczenia maj±tkowego, oraz naruszenia przepisów ustawy o ograniczeniu prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej przez osoby pe³ni±ce funkcje publiczne;
-
wykonywanie innych zadañ okre¶lonych w regulaminie oraz wynikaj±cych dla wydzia³u
z zarz±dzeñ i decyzji starosty.