Spotkanie dyrektorów w Niepublicznym Ośrodku Edukacyjnym Edu Jetter (wideo)
W piątek (13 marca 2015 odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu "Kompleksowe Wspomaganie Rozwoju Szkół i Przedszkoli w Powiecie Włocławskim". Tym razem w gronie dyrektorów i księgowych. Czego dotyczyło - o tym opowie Kazimierz Rojewski, koordynator sieci.
Na stronie internetowej Ośrodka Rozwoju Edukacji dostępna jest informacja o seminarium, którego tematem są małe szkoły. W związku z tym, że w projekcie „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim” biora udział także niewielkie placówki oświatowe, informujemy samorządowców, że celem seminarium jest zaprezentowanie alternatywnych rozwiązań zmierzających do zaniechania likwidacji małych szkół.
Podczas seminariów będą omawiane następujące zagadnienia:
Sytuacja oświaty na terenach wiejskich – problemy, wyzwania.
Matryca kalkulacyjna finansów gminnych przeznaczonych na oświatę – narzędzie analizy budżetu i partycypacji.
Alternatywne rozwiązania – co zrobić, aby uratować szkołę? – krok po kroku.
Przekazanie prowadzenia szkoły (w drodze umowy) osobie prawnej - niebędącej JST lub osobie fizycznej.
Prowadzenie działań innowacyjnych przez szkoły. Funkcja wiejskiej szkoły. Szkoła – ośrodkiem uczenia się przez całe życie. Przykłady rozwiązań stosowanych w Polsce i w innych krajach.
Rola partycypacji w procesie budowania relacji między JST a mieszkańcami, w kontekście przekazywania szkoły innemu organowi niż JST. Narzędzia partycypacji.
Rozwiązania alternatywne do likwidacji szkół – samorządowe przykłady dobrych praktyk (z gmin wiejskich i miejsko-wiejskich).
Zaplanowano także czas na dyskusję o plusach i minusach proponowanych rozwiązań oraz samorządowe przykłady dobrych praktyk.
Terminy seminariów:
10-11 lutego 2015 r. WARSZAWA, hotel Lord, Al. Krakowska 218
16-17 lutego 2015 r. OLSZTYN, hotel Warmiński, ul. Kołobrzeska 1
18-19 lutego 2015 r. BIAŁYSTOK, hotel Podlasie, ul. 42 Pułku Piechoty 6
Na stronie internetowej Ośrodka Rozwoju Edukacji dostępne są nowe materiały edukacyjne. Zainteresowani mają dostęp do wersji elektronicznej trzech poradników: "Praca z uczniem uzdolnionym geograficznie", "Czas wolny od…nudy. Zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych", "Rozpoznać, wspierać, rozwijać. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna i szkoła a uczeń zdolny". Publikacje powstały w ramach projektu „Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedszkole Samorządowe, Szkoła Podstawowa oraz Gimnazjum im. Jana Pawła II w Lubaniu znalazły się w gronie 55 placówek, uczestniczących w projekcie "Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim".
"Trzymaj Formę", "Akademia Młodych Noblistów", "Podnoszenie osiągnięć edukacyjnych uczniów szkół postawowych województwa kujawsko-pomorskiego" - to tytuły tylko kilku z wielu unijnych programów, z jakich korzystają uczniowie Zespołu Szkół w Lubaniu. Teraz przyszedł czas na nauczycieli bowiem to z myślą o nich stworzony został projekt "Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim". Jak informuje Janusz Szałek, dyrektor Zespołu Szkół w Lubaniu, w projekcie uczestniczą wszyscy nauczyciele, zatrudnieni w placówce, w sumie - 45 osób. - Zadaniem projektu jest wspomaganie szkół w tych dziedzinach, w których dotychczasowe działania dyrekcji, nauczycieli oraz rodziców w zakresie kompleksowej opieki nad dzieckiem nie były wystarczające - mówi zastępca dyrektora ZS w Lubaniu Ewa Mazurkiewicz, koordynator projektu. W ubiegłym roku kadra pedagogiczna z Lubania uczestniczyła w ponad 40 godzinach zajęć, organizowanych oddzielnie dla nauczycieli z przedszkola, szkoły podstawowej oraz gimnazjum. Każda z placówek wybrała priorytetowy kierunek, adekwatny do jej potrzeb i możliwości. W przypadku przedszkola jest to zacieśnienie współpracy z dziećmi specjalnej troski. Kadra ze szkoły podstawowej i gimnazjum chce skupić się na innym niż dotychczas, bardziej przyjaznym ocenianiu uczniów. Temu celowi służy sposób organizowania zazjęć - inny od tego, do któregoi przywykliśmy, czyli nauczyciel z jednej, uczniowie z drugiej strony. Zajęcia, przygotowywane pod kątem poszukiwania odpowiedzi na konkretne, postawione na początku lekcji pytanie, mają być wzbogacone o doświadczenia, eksperymenty, pracę w parach bądź grupach. - Istotnym elementem projektu - podkreśla Ewa Mazurkiewicz - jest też aktywizowanie do wzajemnej współpracy samych nauczycieli. - Uczestnictwo w projekcie w żaden sposób nie zakłóca pracy szkoły, bowiem wszelkie dodatkowe zajęcia odbywają się w godzinach popołudniowych - mówi dyrektor Janusz Szałek.
Rozpoczął się drugi rok pracy w ramach projektu „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim”.
W pierwszym roku wspomagania do sierpnia 2014 zostało przeprowadzonych 1725 godzin szkoleniowych dla 55 placówek oświatowych. W tym roku cykl szkoleniowy rozpoczęliśmy już w pierwszym tygodniu września od spotkania SORE z dyrektorami szkół, podczas którego uszczegółowione zostały RPW w ramach wybranych obszarów wsparcia. W części placówek ustalono już harmonogramy spotkań, ekspertów oraz wskaźniki realizacji RPW. Odbyły się też pierwsze spotkania SORE i dyrektorów szkół z ekspertami – ustalono jakie treści będą realizowane podczas zajęć i w jaki sposób mają zostać osiągnięte założone cele. Nauczyciele mają do dyspozycji 2455 godzin przeznaczonych na szkolenia, warsztaty, doradztwo i konsultacje. Godziny te zostaną rozdysponowane pomiędzy szkołami i przedszkolami proporcjonalnie do godzin zrealizowanych w roku poprzednim.
Tak jak w pierwszym roku, szkoły w ramach wspomagania i sieci współpracy i samokształcenia otrzymają publikacje książkowe przydatne w praktyce dyrektora i pracy dydaktycznej oraz wychowawczej nauczycieli. Treści zawarte w dostarczonej literaturze będzie można również wykorzystać do pracy na platformie w ramach sieci współpracy.
W dniach 9-11 października 2014 r. w Falentach k. Warszawy odbędzie się spotkanie organizowane przez Ośrodek Rozwoju Edukacji pt. „ SORE w szkole”. Wziąć w nim mogą szkolni organizatorzy rozwoju edukcji oraz pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, bibliotek pedagogicznych, ośrodków doskonalenia nauczycieli i dyrektorzy szkół z nauczycielami. Calami spotkań są wskazanie roli SORE, pracownika ODN,BP PPP, dyrektora, nauczyciela w tworzeniu warunków do efektywnego zarządzania zmianą, wypracowanie kryteriów ewaluacji procesu wzajemnego uczenia się w szkole. W planach jest podjęcie dyskusji nad warunkami efektywnego doskonalenia w szkole, podporządkowanego tworzeniu optymalnych warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów. W celu jak najefektywniejszego wykorzystania czasu spotkania, organizatorzy zachęcają do zgłaszania udziału 3 - 5 osobowych zespołów środowiskowych (SORE, pracownik PPP,BP, ODN, dyrektor szkoły, nauczyciel).
Jak uczą się SORE. Relacja z Letniej Akademii SORE
Zbliża się czas podsumowań rocznej pracy SORE, mianowicie czas złożenia sprawozdania z Rocznego Planu Wspomagania. Ośrodek Rozwoju edukacji zaprasza do udziału w bezpłatnych spotkaniach konsultacyjnych, które dają osobom zajmującym się zewnętrznym wspomaganiem szkół możliwość wymiany doświadczeń w różnym zakresie: od sposobu sporządzania dokumentacją, przez wykorzystywane w codziennej pracy metody, do radzenia sobie w obliczu najczęściej pojawiających się problemów. Do udziału ORE zaprasza przede wszystkim aktywnych SORE, a także pracowników placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz bibliotek pedagogicznych, którzy realizują zadania zgodnie z założeniami nowego systemu doskonalenia nauczycieli. Będzie to dla SORE doskonała okazja do spotkania w gronie osób, które na co dzień stawiają czoła wyzwaniom pracy SORE.
Letnia Akademia SORE
W dniach 29 czerwca - 4 lipca odbędzie się Letnia Akademia SORE, czyli kurs trenerski skierowanym do osób pełniących funkcje SORE. Kurs jest intensywnym treningiem uniwersalnych umiejętności potrzebnych SORE do wykonywania zadań związanych ze wspomaganiem pracy szkół.
Uczestnicy kursu: - poszerzą swoją wiedzę i podniosą poziom umiejętności w zakresie pracy z osobami dorosłymi, - doskonalić będą kompetencje w zakresie organizowania i prowadzenia pracy z zespołem, - poznają zasady zarządzania czasem i będą doskonalić kompetencje w zakresie planowania, realizowania i rozliczania czasu poświęcanego na aktywności wynikające z pełnionych ról, - poszerzą wiedzę w zakresie motywowania i tworzenia środowiska sprzyjającego procesom rozwojowym, - poszerzą wiedzę w zakresie zarządzania stresem, poznają techniki pracy ze stresem, - doskonalić będą umiejętności w zakresie konstruktywnych zachowań w sytuacjach konfliktowych,
Kurs obejmuje 8 modułów, które realizowane będą w 6-ciodniowym bloku szkolenia. Liczba godzin dydaktycznych: 40.
Miejsce realizacji kursu: Mazurski Raj, Piaski 5, 12-220 Ruciane Nida (woj. warmińsko-mazurskie).
Spotkanie uczestników ogólnopolskiej sieci współpracy
W dniach 4-5 czerwca 2014 r. w Centrum Szkoleniowym ORE w Sulejówku odbyło się spotkanie ogólnopolskiej sieci koordynatorów współpracy i samokształcenia. Spotkanie zorganizowane zostało w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół”.
Jego celem było identyfikowanie sukcesów i trudności, które pojawiają się w trakcie koordynowania działań w sieci; wypracowywanie przykładowych rozwiązań.
Spotkanie w Sulejówku to pierwsza okazja do osobistego poznania się uczestników ogólnopolskiej sieci koordynatorów, która od marca br. działa w przestrzeni wirtualnej. Uczestnikami spotkania byli koordynatorzy sieci powstałych w ramach powiatowych projektów pilotażowych dofinansowanych ze środków EFS Konkurs 3.5.
Podczas pracy uczestnicy prezentowali działania swoich sieci. Pokazywali ich dynamikę i zasady funkcjonowania, a także metody pracy. Wskazywali, że o korzyściach płynących z sieci można mówić w różnych wymiarach:
dla samych koordynatorów (m.in. poznawanie siebie w nowej roli, rozwój , kształtowanie umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami, poznawanie nowych ciekawych osób)
dla uczestników sieci (budowanie zaangażowania, wymiana doświadczeń, rozwijanie sprawności w zakresie TIK, rozwijanie umiejętności współpracy, świadomość posiadania „zaplecza” w sytuacjach trudnych, mobilizacja do działania, możliwość „podglądania” i wdrażania nowych rozwiązań itp.)
dla szkół (budowanie kontaktu między szkołami, wymiana doświadczeń, szansa na wykorzystanie wiedzy eksperckiej w rozwoju szkoły i in.)
Wśród obszarów, które wymagają szczególnej uwagi i zaangażowania wskazane zostały m.in. kwestie związane z motywowaniem uczestników do aktywności i dzielenia się własnymi zasobami, sprawy organizacyjne, trudności związane ze sprawną obsługą platformy. W związku z zainteresowaniem uczestników kwestiami technicznymi, jedna sesja spotkania poświęcona została na omówienie zmian, które mają poprawić funkcjonalność platformy. Uczestnicy mieli okazję do wyjaśnienia swoich wątpliwości oraz zgłoszenia własnych pomysłów na rozwój narzędzia internetowego.
Ostatnia sesja spotkania poświęcona została dyskusji nad rozwiązaniami wybranych problemów, z którymi mierzą się sieci. Zebraliśmy również informacje dotyczące tego, jakiego wsparcia ze strony ORE potrzebują osoby odpowiedzialne za koordynowanie sieci współpracy i samokształcenia. Uczestnicy zgłaszali potrzebę spotkań, w czasie których mogą poznawać przykłady dobrych praktyk, wymieniać się doświadczeniami i rozwijać własne kompetencje związane z koordynacją sieci.
Taką możliwość będą mieli koordynatorzy sieci już na jesieni, kiedy to rozpoczną się regionalne spotkania wspierające ich w pracy. A w dniach 20-22 listopada 2014 r. zapraszamy wszystkich zainteresowanych funkcjonowaniem sieci na ogólnopolską konferencję pod hasłem „Złapani w sieci”. Nabór na konferencję rozpocznie się po wakacjach.
Administrator danych osobowych uczestników projektu
Przedstawiamy pismo Instytucji Zarządzającej PO KL dotyczące konieczności informowania osób, których dane osobowe są przetwarzane o zmianie nazwy i siedziby administratora danych. Przypominamy - administratorem danych osobowych uczestników projektów PO KL jest aktualnie Minister Infrastruktury i Rozwoju (w listopadzie 2013 r. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zostało przekształcone w Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju). W przypadku nowo przystępujących do projektów uczestników, należy odpowiednio zmienić nazwę administratora w oświadczeniu stanowiącym załącznik do umowy o dofinansowanie projektu.
Trwają spotkania sieci współpracy i samokształcenia
W maju w ramach projektu koordynatorzy sieci prowadzą spotkania sieci współpracy i samokształcenia zgodnie z harmonogramami prac sieci. Sieci to międzyszkolne zespoły nauczycieli i dyrektorów, którzy współpracują ze sobą w ramach wybranego zagadnienia, umożliwiają one samokształcenie poprzez wymianę doświadczeń poszukiwanie i tworzenie nowych rozwiązań oraz poszerzanie kompetencji. Poniżej zdjęcia ze spotkań sieci prowadzonych przez koordynatora sieci Panią Ewą Złotnikiewicz z szkół w: Kaliskach z 08.05.2014; w Ustroniu z 09.05.2014; Świątkowiźnie z 12.05.2014; Lubaniu 13.05.2014.
Zrealizowaliśmy już 919 godziny zajęć
Do 30 kwietnia 2014 roku zrealizowaliśmy już 919 godziny zajęć z nauczycielami zgodnie z rocznymi planami wspomagania (warsztaty, konsultacje grupowe i indywidualne, wykłady). Formy wsparcia dopasowane są terminowo i tematycznie do indywidualnych potrzeb szkół/przedszkoli. Zajęcia realizują eksperci, których zapewnia Firma Doradczo-Szkoleniowa Consulting Julita Orłowska-Szczepańska - lider konsorcjum. Realizowane dotychczas formy wsparcia dotyczyły m.in. obszarów wspomagania z tematyki: Pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Technik uczenia się i metody motywujące do nauki; Współpracy nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych.
W projekcie dotychczas uczestniczyło już 720 nauczycieli
W związku z realizacją projektu pn.: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu III „Wysoka jakość systemu oświaty”, Działania 3.5 – Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, w ramach typu projektu: programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli, Powiat Włocławski (Beneficjent) że w okresie od 01.01.2014 r. do 31.03.2014 r.. udział w projekcie brało 720 nauczycieli.Formy wsparcia dopasowane były terminowo i tematycznie do indywidualnych potrzeb szkół/przedszkoli. Zajęcia realizują eksperci, których zapewnią firmy zewnętrzne.
Realizowane dotychczas formy wsparcia dotyczyły m.in. obszarów wspomagania z tematyki: Pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Technik uczenia się i metody motywujące do nauki; Współpracy nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych.
Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny, a projekt pn. „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.
Tylko jedna oferta na dostawę artykułów spożywczych w ramach projektu
22 kwietnia 2014 roku o godzinie 12 upłynął termin na składanie ofert w prowadzonym postępowaniu na bieżącą dostawa artykułów spożywczych w ramach projektu pn.: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu III „Wysoka jakość systemu oświaty”, Działania 3.5 – Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, w ramach typu projektu: programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli. W wyznaczonym czasie do zamawiającego wpłynęła tylko jedna oferta. Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego z uwagi na fakt, że oferta przewyższała kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W dniu 24 kwietnia 2014 roku ogłoszono nowe postępowanie na bieżącą dostawa artykułów spożywczych w ramach projektu. Oferty w ogłoszonym postępowaniu można składać do 14 maja 2014 r. do godz. 12.00.
Zrealizowaliśmy już 372 godziny zajęć
Do 28 marca 2014 roku zrealizowaliśmy już 372 godziny zajęć z nauczycielami zgodnie z rocznymi planami wspomagania (warsztaty, konsultacje grupowe i indywidualne, wykłady). Formy wsparcia dopasowane są terminowo i tematycznie do indywidualnych potrzeb szkół/przedszkoli. Zajęcia realizują eksperci, których zapewnia Firma Doradczo-Szkoleniowa Consulting Julita Orłowska-Szczepańska - lider konsorcjum. Realizowane dotychczas formy wsparcia dotyczyły m.in. obszarów wspomagania z tematyki: Pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Technik uczenia się i metody motywujące do nauki; Współpracy nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych.
Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny, a projekt pn. „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.
Pierwsze szkolenia za nami!
Z przyjemnością informujemy, że pierwsze zajęcia z nauczycielami realizowane zgodnie z rocznymi planami wspomagania (warsztaty, konsultacje grupowe i indywidualne, wykłady) przez ekspertów zewnętrznych, pozyskanych w trybie przetargowym – Firmę Doradczo-Szkoleniową Consulting, są już za nami. W pierwszych szkoleniach udział wzięli nauczyciele z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kazimierza III Wielkiego w Szpetalu Górnym, Publicznego Gimnazjum w Fabiankach, Publicznego Gimnazjum nr 1 im. P. Tylickiego w Kowalu, Przedszkole Samorządowe w Lubieniu Kujawskim, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Wł. Łokietka w Brześciu Kujawskim, Przedszkole Publiczne nr 1 Kraina Bajek w Brześciu Kujawskim, Gimnazjum im. I Armii Wojska Polskiego w Baruchowie, Szkoła Podstawowa im. st. sierż. Mieczysława Majchrzaka w Kaliskach.
Przypomnijmy, że udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny, a projekt pn. „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.
Znamy nazwy wykonawców usług szkolenia specjalistycznego
Znamy wyniki w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na usługi szkolenia specjalistycznego dla beneficjentów projektu pn.: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, w ramach typu projektu: programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli. Na szkolenia specjalistyczne dla beneficjentów prowadzone przez ekspertów wspierających proces wspomagania w szkołach i przedszkolach wybrano, jako najkorzystniejszą ofertę złożoną przez wykonawcę: Konsorcjum Firm: Firma Doradczo-Szkoleniowa Consulting Julita Orłowska-Szczepańska-LIDER ul. Piłsudskiego 30a/206, 89-620 Chojnice, Stowarzyszenie „Dorośli-Dzieciom”- PARTNER ul. Szkolna 8/7, 89-400 Sępólno Krajeńskie Natomiast szkolenia specjalistyczne dla beneficjentów prowadzone przez ekspertów prowadzących zajęcia w sieci wybrano, jako najkorzystniejszą ofertę złożoną przez wykonawcę: Niepubliczny Ośrodek Edukacyjny EDU-JETTER ul. Łanowa 23a, 87-800 Włocławek
Praca w sieci współpracy i samokształcenia
To kolejne ważne zadanie w projekcie "Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim" skierowane do placówek oświatowych. Sieci, czyli współpracujące zespoły nauczycieli z różnych szkół/ przedszkoli – umożliwiają dzielenie się wiedzą i umiejętnościami oraz zespołowe poszukiwanie sposobów radzenia sobie z wyzwaniami. Praca w sieci obejmuje takie działania jak: spotkania z ekspertami – specjalistami w dziedzinach związanych z tematyką pracy sieci, pomoc w samokształceniu oraz internetowe forum wymiany doświadczeń dla dyrektorów szkół i grup nauczycielskich poprzez nowoczesną platformę internetową. 18 lutego 2014r w Sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego we Włocławku, z koordynatorem sieci współpracy i samokształcenia dla kadry kierowniczej – Kazimierzem Rojewskim, spotkali się dyrektorzy szkół powiatu włocławskiego zgłoszeni do współpracy i doskonalenia właśnie w takiej formie. Projekt pn. "Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013.
Pierwsze spotkanie sieci współpracy i samokształcenia już za nami
W styczniu w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego we Włocławku odbyły się pierwsze spotkanie sieci współpracy i samokształcenia. W spotkaniu uczestniczyli nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych z terenu powiatu włocławskiego. Wśród nauczycieli największą grupę stanowili poloniści, historycy, angliści i germaniści. Byli to w większości nauczyciele mianowani i dyplomowani ze stażem od 3 do 32 lat. Spotkanie odbyło się zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem. Nauczyciele mieli okazję zapoznania się i wymiany zdań podczas serwisu kawowego.
Następnie koordynator sieci – Ewa Złotnikiewicz przedstawiła założenia projektowe powołanej sieci, informując zebranych o tym, co to jest sieć, czemu ma służyć i jakie ma dać korzyści. Nauczyciele, którzy podjęli decyzję o przynależności do sieci nauczycieli przedmiotów humanistycznych, zawarli kontrakt, zobowiązując się do aktywności. Każdy uczestnik spotkania otrzymał też materiały ułatwiające logowanie się na platformie ORE.
Bardzo ważną częścią spotkania było ustalenie z nauczycielami tematyki pracy sieci współpracy i samokształcenia – „Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do nauki” - bowiem na kolejnych spotkaniach będą mieli możliwość poszerzania swej wiedzy we wskazanym przez siebie obszarze oraz nabycie podstawowych umiejętności komunikacyjnych w zakresie korzystania z platformie internetowej udostępnionej przez ORE, tj. formy porozumienia między uczestnikami sieci.
Spotkanie przebiegało w przyjemnej atmosferze, bo każdy przyniósł ze sobą pozytywne nastawienie. Nauczyciele ustalili, że na kolejnym spotkaniu chcą omawiać kwestie na wybrany temat z ekspertem zewnętrznym (wspólne tworzenie nowych rozwiązań).
Nauczyciele propozycję przyjęli, umawiając się jednocześnie, że miejscem ich spotkań będą różne szkoły powiatu włocławskiego. Jest to możliwość poznania różnych placówek w naszym powiecie, zaprezentowania się i wymiany dobrych praktyk.
Dziękuję wszystkim za przybycie i zaangażowanie koordynator sieci współpracy i samokształcenia Ewa Złotnikiewicz
Konferencją zainaugurowano projekt edukacyjny
Projekt "Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim" został oficjalnie zainaugurowany podczas konferencji, która odbyła się 31 stycznia w Cypriance. W konferencji wzięli udział starosta Kazimierz Kaca, radni powiatowi, przedstawiciele Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie, burmistrzowie i wójtowie gmin z terenu powiatu włocławskiego oraz dyrektorzy szkół wdrażających projekt. Podczas spotkania omówiono założenia projektu oraz założenia Powiatowego Programu Wspomagania zawierającego koncepcje wsparcia szkół w powiecie włocławskim. Jak podkreślił Marek Góreczny, koordynator projektu, konferencja pozwoliła rozwiać wszelkie wątpliwości i dała odpowiedź na wiele istotnych pytań dotyczących projektu. -Uczestnicy konferencji mogli zapoznać się z koncepcją doskonalenia nauczycieli, która jest realizowana w całym kraju. Pilotażowy projekt edukacyjny, w którym jako powiat bierzemy udział jest jednym z elementów tej koncepcji- powiedział koordynator. Główne cele, jakie mają zostać osiągnięte dzięki realizacji projektu to: poprawa jakości współpracy między placówkami, wzrost kompetencji dyrektorów, poprawa zgodności programów doskonalenia nauczycieli z potrzebami oraz wzrost kompetencji nauczycieli. Jak zauważył Marek Góreczny, efektem końcowym i ostatecznym wszystkich działań jest dobro ucznia. Założenia projektu szczegółowo omówiła Marianna Hajdukiewicz, koordynator projektu systemowego realizowanego w Ośrodku Rozwoju Edukacji, który ma na celu zmianę systemu doskonalenie nauczycieli. Podkreśliła, że okazjonalne, jednorazowe szkolenia, w których dotychczas uczestniczyli nauczyciele nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Projekt edukacyjny ma doprowadzić do podniesienia jakości kształcenia poprzez działanie systemowe oparte na diagnozie, opracowaniu planu działania i wdrożeniu odpowiednich rozwiązań. Bardzo istotne jest kończenie procesu ewaluacji, zastanawianie się co się udało, jakie są kierunki do działań na kolejny rok, by szkoła jako instytucja weszła w cykl szkolenia się, rozwijania - mówiła Marianna Hajdukiewicz. Koordynator projektu systemowego realizowanego w Ośrodku Rozwoju Edukacji zwróciła uwagę, że uczniowie wiedzą i potrafią tyle, ile przekażą im nauczyciele. Dobrze przygotowana i odpowiednio zmotywowana kadra pedagogiczna jest gwarantem sukcesu -dodała. Istotnym elementem projektu jest możliwość bieżących, częstych kontaktów nauczycieli biorących w nim udział. To pozwoli na tak ważną dla kadry pedagogicznej wymianę poglądów i doświadczeń. Nauczyciele swoje spostrzeżenia będą wymieniać nie tylko w świecie realnym, ale również za pomocą nowoczesnej platformy cyfrowej w internecie. Obecni na konferencji dyrektorzy zgodnie podkreślali, że wszelkie działania, które zostaną podjęte podczas realizacji projektu przyczynią się do podniesienia jakości kształcenia w szkołach leżących na terenie powiatu włocławskiego.
Jest praca dla Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji
Powiat Włocławski ponownie ogłosił nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze Podinspektora (Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji) w projekcie „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013. Od kandydata na to stanowisko oczekuje się m.in. doświadczenia co najmniej 6 miesięcy w zarządzaniu zespołami zadaniowymi lub przedmiotowymi oraz doświadczenia w pracy nauczyciela lub realizacji usług na rzecz systemu edukacji. Osoby zainteresowane więcej informacji mogą uzyskać odwiedzając stronę internetowa http://bip.powiat.wloclawski.pl/?cid=999
Konferencje zorganizujemy 31 stycznia 2014 roku
Dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia na wynajem sali konferencyjnej wraz z obsługą i zapewnieniem cateringu na potrzeby organizacji konferencji realizowanej w ramach projektu pn.: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. W prowadzonym postępowaniu najkorzystniejszą ofertę złożył i tym samym konferencję zorganizuje Dworek pod Aniołem mający siedzibę w miejscowości Cyprianka 14b, 87-811 Fabianki. Konferencja w ramach projektu zostanie zorganizowana 31 stycznia 2014 roku. Zaproszenie do udziału w konferencji otrzymają m.in. przedstawiciele Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Burmistrzowie oraz Wójtowie gmin z terenu powiatu włocławskiego, Dyrekcje szkół wdrażających projekt. Podczas konferencji omówione zostaną założenia projektu oraz założenia Powiatowego Programu Wspomagania szkół i przedszkoli zawierającego koncepcje wsparcia szkół w powiecie włocławskim.
Jeszcze do 14 stycznia 2014 roku czekamy na oferty na wynajem sali konferencyjnej wraz z obsługą i zapewnieniem cateringu na potrzeby organizacji konferencji realizowanej w ramach projektu.
Do 14 stycznia 2014 roku do godz. 12:00 chętni mogą składać oferty cenowe w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia na wynajem sali konferencyjnej wraz z obsługą i zapewnieniem cateringu na potrzeby organizacji konferencji realizowanej w ramach projektu pn.: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, priorytetu III „Wysoka jakość systemu oświaty”, Działania 3.5 – Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, w ramach typu projektu: programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli. Szczegóły dotyczące zamówienia w tym wzory dokumentów niezbędnych przy ubieganiu się o udzielenie zamówienia dostępne są na stronie internetowej http://bip.powiat.wloclawski.pl/?cid=1959.
Nabór do projektu rozpoczęty!
Szanowni Państwo Z przyjemnością informujemy, że Zarząd Powiatu we Włocławku Uchwałą nr 391/13 z dnia 30 grudnia 2013 roku zatwierdził Regulamin Sieci współpracy i samokształcenia oraz Regulamin Systemu doskonalenia nauczycieli. Powyższe regulaminy określają zasady rekrutacji i udziału w ramach projektu „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim", realizowanego od 1 października 2013r. do 31 lipca 2015r. dla osób zatrudnionych w jednostkach objętych projektem prowadzących kształcenie edukacyjne na terenie powiatu włocławskiego. Zatwierdzenie regulaminów pozwala na oficjalne rozpoczęcie rekrutacji uczestników do projektu. Rekrutacja będzie miała formę otwartą i trwać będzie faktycznie do wyczerpania miejsc przewidzianych dla uczestników projektu we wniosku o dofinansowanie. Regulaminy, formularze wniosków o udzielenie wsparcia oraz innych dokumentów niezbędnych do przyznania wsparcia w ramach projektu udostępnia się w zakładce dokumenty do pobrania. Przypomnijmy, że udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny, a projekt pn. „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.
Księgarnia EPOS dostarczy materiały dydaktyczne na potrzeby realizacji projektu pn.: "Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim"
Powiat Włocławski dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu, którego przedmiotem jest dostawa nowych materiałów dydaktycznych (literatury) na potrzeby realizacji projektu pn.: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu III -Wysoka jakość systemu oświaty-, Działania 3.5 - Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, w ramach typu projektu: programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli, z podziałem. Najkorzystniejszą ofertę w prowadzonym postępowaniu złożyła Firma Handlowa AKS Kazimierz Szczygielski, KSIĘGARNIA EPOS, ul. Jagiellońska 2, 37-200 Przeworsk. Przypomnijmy, zamówienie składa się z dwóch części obejmujących dostawę materiałów dydaktycznych na potrzeby przeprowadzenia procesu wspomagania w szkołach i przedszkolach oraz materiałów dydaktycznych na potrzeby prowadzenia lokalnych sieci współpracy i samokształcenia. Zakupione w ramach postępowania przetargowego materiały dydaktyczne będą stanowiły własność szkół wdrażających projekt. Wykonawca wykona zamówienie w terminie 3 dni licząc od daty podpisania umowy.
Powiat Włocławski poszukuje dostawcy materiałów dydaktycznych (literatury) na potrzeby realizacji projektu pn.: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim"
Powiat Włocławski ogłosił przetarg, którego przedmiotem jest dostawa nowych materiałów dydaktycznych (literatury) na potrzeby realizacji projektu pn.: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu III -Wysoka jakość systemu oświaty-, Działania 3.5 - Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, w ramach typu projektu: programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli, z podziałem. Przetarg składa się z dwóch części obejmujących dostawę materiałów dydaktycznych na potrzeby przeprowadzenia procesu wspomagania w szkołach i przedszkolach oraz materiałów dydaktycznych na potrzeby prowadzenia lokalnych sieci współpracy i samokształcenia. Zakupione w ramach postępowania przetargowego materiały dydaktyczne będą stanowiły własność szkół wdrażających projekt.
W grudniu zakończą diagnozę szkół i przedszkoli
Od 01 października 2013r. Powiat Włocławski jako jeden z pierwszych powiatów w Polsce rozpoczął realizację projektu wdrożeniowego pn. „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim”. Jest on realizowany pod nadzorem Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie. Projekt służy wprowadzaniu zmiany systemu wsparcia nauczycieli poprzez wdrożenie dwóch nowatorskich form działań rozwojowych szkoły /przedszkola tj. rocznego planu wspomagania szkoły oraz sieci współpracy i samokształcenia.
Jednym z pierwszych działań podejmowanych w realizacji projektu jest przeprowadzenie przez Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji diagnozy szkoły/przedszkola. Jej celem jest bliższe przyjrzenie się obszarowi do rozwoju, który rada pedagogiczna i dyrektor placówki uznają za priorytetowy oraz określenie, w jakim zakresie ma zajść zmiana. SORE zakończą diagnozę szkół i przedszkoli w grudniu 2013 roku. Od stycznia 2014 roku w szkołach i przedszkolach objętych wsparciem w ramach projektu rozpoczną się pierwsze formy wsparcia dla nauczycieli tj. specjalistyczne szkolenia oraz konsultacje indywidualne z ekspertami.
Projekt pn.: „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie włocławskim" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013.