Strona główna  >  Starostwo powiatowe  >  Wydziały Starostwa  >  Wydział Zarządzania, Administracji i Bezpieczeństwa
szukaj:
Rada Powiatu

Skład osobowy
Kontakty
Dyżury radnych
Komunikaty o posiedz.
Protokoły z Sesji Rady
Protokoły z posiedzień komisji rady
Uchwały rady
Skargi i wnioski

Zarząd Powiatu

Skład osobowy Zarządu
Kontakty
Skarbnik Powiatu
Sekretarz Powiatu
Protokoły posiedzeń
Uchwały zarządu
Wniosek na Zarząd Powiatu

Starostwo powiatowe

Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Kontakty
Wydziały Starostwa
Punkt Obsługi Interesanta
Kodeks Etyki
Ogłoszenia o naborze
Wyniki naboru
Skargi i wnioski
Godziny urzędowania

Poradnik interesanta

Rodzaje spraw, tryb ich załatwiania oraz wzory wniosków
Elektoniczna Skrzynka podawcza
Sposób wnoszenia opłaty skarbowej
Obsługa osób słabosłyszących i głuchoniemych w Starostwie Powiatowym we Włocławku

Edukacja

Oferta edukacyjna

Zabytki

Znakowanie zabytków
Społeczni opiekunowie zabytków
Zasady udzielania dotacji
Powiatowy program opieki nad zabytkami na lata 2014-2017
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI 'POWIATOWEGO PROGRAMU OPIEKI NAD ZABYTKAMI NA LATA 2010-2013

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo, inspekcje, służb, straże
Zarządzanie kryzysowe
Ochrona ludności
Sprawy obronne

Kultura i sztuka

Kalendarz imprez

Sport i rekreacja

Kluby sportowe
Kalendarz imprez

Turystyka i wypoczynek

Sieć Komunikacyjna
Walory przyrodnicze
Obszary chronione
Park krajobrazowy
Walory historyczne
Skansen w Kłóbce
Dla ciała i ducha
Baza noclegowa
Kalendarz imprez

Zdrowie

Apteki
Programy profilaktyczne

Przetargi

Zamówienia publiczne

Przydatne adresy internetowe oraz inne informacje

Linki
Wykaz stacji kontroli pojazdów
Rejestr ośrodków szkolenia kierowców

Mapa serwisu


WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA, ADMINISTRACJI I BEZPIECZEŃSTWA
   


Wydział Zarządzania, Administracji i Bezpieczeństwa
ul. Cyganka 28
 87-800 Włocławek
e-mail: starostwo@powiat.wloclawski.pl
pok. 38, 39, 40, 41, 42, 46, 53
Naczelnik, tel. 54-230-46-12
tel. 54-230-46-10,
tel. 54-230-46-14,  tel. 54-230-46-15,( sprawy administracyjno- gospodarcze)
tel. 54-230-46-18, (zarządzanie kryzysowe)
tel. 54-230-46-33, (obsługa zarządu powiatu)
tel. 54-230-46-34, (informatyk)
e-mail: informatyk@powiat.wloclawski.pl
fax: 54-230-46-71

Naczelnik Wydziału: Piotr Krygier

Do zadań Wydziału Zarządzania, Administracji i Bezpieczeństwa 
należy w szczególności:

Do zadań Wydziału Zarządzania, Administracji i Bezpieczeństwa należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem i technicznym przygotowywaniem posiedzeń zarządu wraz z zapewnieniem obsługi jego posiedzeń;
  2. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem realizacji uchwał i decyzji zarządu, w tym prowadzenie odpowiedniej korespondencji, rejestrów itp.;
  3. sporządzanie dla Wydziału Finansowo-Księgowego informacji dotyczących obecności na posiedzeniach zarządu członków zarządu będących radnymi;
  4. opracowywanie propozycji zmian statutu i regulaminu stosownie do potrzeb i bieżących zmian w przepisach prawa, projektów regulaminów oraz innych wewnętrznych aktów normatywnych starosty dotyczących wdrażania statutu i regulaminu, a także spraw organizacyjno – porządkowych, wraz ze sprawowaniem kontroli nad ich wdrażaniem
    i realizacją, z wyłączeniem regulaminu pracy i innych wewnętrznych aktów normatywnych starosty dotyczących prawa pracy i spraw pracowniczych;
  5. inicjowanie działań i koordynowanie pracami skierowanymi na usprawnienie pracy starostwa
    i terminowej realizacji jego obowiązków wobec organów powiatu;
  6. ewidencjonowanie, analizowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych oraz innych oświadczeń i informacji wymaganych przepisami prawa składanych staroście przez osoby do tego zobowiązane, umieszczanie oświadczeń majątkowych na powiatowej stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz opracowywanie projektów corocznych informacji starosty,
    o jakiej mowa w ustawie, a także sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem terminów do składania tych oświadczeń, ograniczeń i zakazów wynikających z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz innych ustaw;
  7. wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
  8. prowadzenie rejestru indywidualnych upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez starostę do załatwiania spraw w jego imieniu, a także rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez zarząd;
  9. prowadzenie rejestru porozumień i umów zawieranych przez 
  10. prowadzenie kroniki powiatu;
  11. prowadzenie rejestru wewnętrznych aktów normatywnych starosty;
  12. prowadzenie kontroli dotyczących organizacji i funkcjonowania komórek organizacyjnych,
    a w szczególności dotyczących ich organizacji i funkcjonowania w kontekście aktualnych regulaminów wewnętrznych i indywidualnych zakresów czynności pracowników, stosowania instrukcji kancelaryjnej, w tym jednolitego rzeczowego wykazu akt, w ramach wszczynanych i prowadzonych spraw, przestrzegania procedury administracyjnej w ramach prowadzonych spraw z zakresu administracji publicznej, realizacji zarządzeń starosty;
  13. inicjowanie i koordynacja prac w zakresie organizowania i funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu, przygotowywanie projektów odpowiednich zarządzeń i innych dokumentów w tych sprawach, monitorowanie jego funkcjonowania;
  14. prowadzenie spraw związanych z planowaniem i koordynacją działalności kontrolnej
    w starostwie i jednostkach organizacyjnych powiatu;
  15. prowadzenie bieżącej analizy materiałów pokontrolnych i przedkładanie wniosków staroście;
  16. prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz postępowań wyjaśniających
    w sprawach skarg i wniosków kierowanych do starosty, a także koordynowanie prac związanych z rozpatrywaniem skarg i wniosków, z wyłączeniem skarg dotyczących działalności zarządu, starosty i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu;
  17. sprawowanie funkcji koordynacyjnych w zakresie załatwiania skarg i wniosków przez poszczególne wydziały i jednostki organizacyjne powiatu, sporządzanie zbiorczych informacji i analiz stosownie do potrzeb starosty, zarządu i rady;
  18. planowanie i koordynowanie problematyki szkoleń, dokształcania i doskonalenia pracowników starostwa;
  19. prowadzenie Punktu Obsługi Interesanta - zwanego dalej Punktem Obsługi;
  20. utrzymywanie stałej współpracy z administracją rządową, w szczególności w zakresie dokonywania ocen i analiz funkcjonowania struktur samorządu terytorialnego, zakresu
    i stopnia ich finansowania, proponowania zmian w podziale administracyjnym;
  21. organizowanie, przygotowywanie i administracyjne zabezpieczenie spotkań starosty
    z parlamentarzystami, przedstawicielami administracji rządowej, samorządowej i innych jednostek współpracujących i współdziałających z organami powiatu i starostą w realizacji ich zadań;
  22. organizowanie i realizowanie pod nadzorem Pełnomocnika d.s. wyborów prac związanych
    z przygotowywaniem i przeprowadzeniem wyborów do rady powiatu, sejmiku województwa i referendów powiatowych, w tym zapewnienie warunków materialno-technicznych i obsługi powiatowej komisji wyborczej oraz utrzymywanie stałej współpracy z właściwą delegaturą Krajowego Biura Wyborczego;
  23. prowadzenie i realizacja zadań starosty wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony, a w szczególności dotyczących:
    • organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji na terenie powiatu,
    • organizowanie zadań mobilizacyjnych związanych z przygotowaniem i rozwijaniem akcji kurierskiej na terenie powiatu,
    • obrony cywilnej,
    • współdziałania z administracją wojskową w zakresie określonym przepisami prawa;
  24. opracowywanie regulaminu organizacyjnego na czas wojny, a także innych wewnętrznych aktów normatywnych starosty w razie wystąpienia takiej okoliczności oraz wystąpienia innych nadzwyczajnych stanów kryzysowych;
  25. prowadzenie spraw dotyczących reklamowania żołnierzy rezerwy dotyczących pracowników starostwa i radnych rady powiatu;
  26. prowadzenie spraw należących do właściwości starosty wynikających z ustawy – Kodeks cywilny, w tym przyjmowanie ostatniej woli spadkobiercy – testamentu allograficznego oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie kodeksu cywilnego, a dotyczących rzeczy znalezionych;
  27. prowadzenie ewidencji i zbioru publikatorów aktów prawnych, a także ewidencji i zbioru aktów prawa miejscowego w wersji papierowej i elektronicznej oraz zbioru uchwał rady;
  28. przygotowywanie projektów organizacyjno-prawnych rozwiązań w zakresie zadań wynikających dla starosty z ustawy o ochronie danych osobowych oraz koordynacja prac związanych z rejestracją zbiorów danych osobowych i prowadzenie centralnego rejestru zbiorów danych osobowych zgłoszonych do rejestracji do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych;
  29. gospodarowania składnikami majątku ruchomego starostwa wchodzącego w skład mienia powiatu z zachowaniem trybu i sposobu określonego przez odpowiednie organy powiatu,
    w tym jego nabywaniem i zbywaniem;
  30. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczaniem mienia, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, jego ewidencjonowaniem, inwentaryzowaniem, rozliczaniem;
  31. administrowanie budynkami starostwa, zapewnianie warunków materialno - technicznych dla sprawnego funkcjonowania starostwa, w tym prowadzenie inwestycji, remontów, bieżącej konserwacji obiektów oraz dokonywanie zakupów materiałów i sprzętu na jego potrzeby;
  32. prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy i ochroną przeciwpożarową, organizowanie szkoleń pracowniczych w tym zakresie;
  33. wykonywanie obsługi kancelaryjnej w starostwie, prowadzenie sekretariatów;
  34. prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz utrzymywanie tablic ogłoszeń urzędowych w starostwie;
  35. organizacja i zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego i ochrony mienia starostwa, w tym fizycznej ochrony informacji prawnie chronionych, monitoringu wizyjnego i ochrony elektronicznej stosownie do wymagań wynikających z odpowiednich planów i zarządzeń starosty;
  36. prowadzenie spraw związanych z zabezpieczaniem informacji wizualnej o starostwie, zabezpieczaniem na potrzeby starostwa i ewidencjonowaniem pieczęci i stempli, tablic informacyjnych, szyldów itp., gospodarowanie drukami wraz z prowadzeniem ewidencji druków ścisłego zarachowania;
  37. gospodarowanie taborem samochodowym;       
  38. prowadzenie archiwum zakładowego i gospodarowanie jego zasobami zgodnie
    z odpowiednimi przepisami prawa;
  39. prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu socjalnym i wewnętrznych uregulowań;
  40. realizacja zadań należących do starosty, a związanych z przygotowaniem starostwa, jego obiektów i terenu do sytuacji wystąpienia nadzwyczajnych zagrożeń;
  41. kierowanie i koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć z zakresu zarządzania kryzysowego i ochrony ludności na terenie powiatu, wynikających z odpowiednich ustaw,
    w tym ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o stanie klęski żywiołowej i innych ustaw;
  42. opracowywanie planów operacyjnych ochrony przed powodzią;
  43. organizowanie szkolenia w zakresie obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i ochrony ludności oraz sprawowanie nadzoru nad szkoleniem prowadzonym w jednostkach samorządowych powiatu;
  44. inicjowanie i koordynowanie prac związanych z utworzeniem oraz funkcjonowaniem Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, Komisji Bezpieczeństwa i Porządku oraz innych zespołów z zakresu zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obrony cywilnej przewidzianych w przepisach prawa wraz z prowadzeniem obsługi kancelaryjnej tych podmiotów;
  45. organizowanie stanowiska kierowania i zapasowego miejsca pracy oraz planowanie, bilansowanie i aktualizowanie potrzeb starostwa w zakresie jego wyposażenia w sprzęt
    i środki zapewniające ciągłość pracy stanowiska kierowania w zapasowym miejscu pracy
    i stanowisku kierowania;
  46. koordynacja opracowań planów ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia
    na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
  47. opiniowanie projektów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
  48. ustalenie wykazu instytucji państwowych, samorządowych przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji funkcjonujących na terenie powiatu przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej;
  49. kontrolowanie i nadzorowanie wykonania zadań obronnych w jednostkach samorządowych powiatu w zakresie wynikającym dla starosty z odpowiednich ustaw;
  50. realizacja zadań w zakresie ochrony przeciwpożarowej, organizacji i funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego na terenie powiatu, a także zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym;
  51. realizacja zadań w sprawach zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami,
    i strażami oraz zadań określonych ustawowo w zakresie porządku publicznego
    i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu;
  52. prowadzenie spraw związanych z rozwojem informatyki w starostwie, komputeryzacją obsługi ludności i realizacją innych zadań wynikających w szczególności z ustawy z dnia
    17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
  53. zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej, organizowanie okresowych przeglądów, napraw i remontów;
  54. prowadzenie ewidencji zakupionych pod potrzeby starostwa programów i licencji
    na użytkowanie programów komputerowych;
  55. zabezpieczanie i nadzór nad przestrzeganiem praw autorskich w stosunku do programów użytkowych eksploatowanych w starostwie;
  56. udział w organizowaniu szkoleń wewnętrznych dotyczących obsługi i eksploatacji sprzętu komputerowego;
  57. udzielanie pomocy i doradztwa przy realizacji przez komórki organizacyjne zadań związanych z wykorzystywaniem specjalistycznych oprogramowań informatycznych;
  58. zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne w zakresie wynikającym z odpowiednich wewnętrznych aktów normatywnych starosty – współdziałanie w tym zakresie z Biurem Rady i Ochrony Informacji, jako komórką wiodącą w realizacji tego zadania;
  59. udział w pracach realizowanych przez komórkę organizacyjną właściwą w sprawach ochrony informacji niejawnych związanych z zarządzaniem ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych, w szczególności
    z szacowaniem ryzyka;
  60. utrzymywanie oraz administrowanie, w ramach odpowiednich zarządzeń starosty, internetowego serwisu informacyjnego oraz powiatowej strony Biuletynu Informacji Publicznych, a także wdrażanie i stosowanie, ustalonych w przepisach prawa, standardów zabezpieczeń treści informacji publicznych udostępnianych w biuletynie;
  61. prowadzenie spraw związanych z konsekwencjami prawnymi dla członków zarządu wynikającymi z nie złożenia w terminie oświadczenia majątkowego, oraz naruszenia przepisów ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne;
  62. wykonywanie innych zadań określonych w regulaminie oraz wynikających dla wydziału
    z zarządzeń i decyzji starosty.

poleć artykuł wersja do druku  

   

Powiat Włocławski

Starosta zaprasza
Historia
Charakterystyka
Statut Powiatu
Strategia rozwoju
Zadania inwestycyjne na lata 2007-2013

Herb, flaga, insygnia

Herb Powiatu
Flaga Powiatu
Sztandar Powiatu
Pieczęcie Powiatu
Łańcuch Starosty
Łańcuch Przewodniczącego
Laska ceremonialna

Jednostki organizacyjne

LO Kowal
PCPR
Powiatowy Urząd Pracy
DPS w Rzeżewie
Dom dziecka w Lubieniu Kuj.
Zespół Szkół w Marysinie
SPZPS we Włocławku
Zespół Szkół w Izbicy Kuj.
Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo- Wychowawcza w Brzeziu
Zespół Szkół w Chodczu
Poradnia PP w Lubieniu Kuj.
Zespół Szkół w Lubrańcu
PZD we Włocławku
Poradnia PP w Lubrańcu
DPS w Kurowie
DPS w Wilkowiczkach
DPS w Kowalu
Zespół Szkół w Kowalu

Org. pozarządowe

Wykaz organizacji
Roczne programy współpracy
Konsultacje
Oferty na zadania publiczne

Certyfikaty, wyróżnienia

Certyfikat Zarządzania
Targi Turystyki
Galeria Powiatów
Medal Pamiątkowy
Certyfikat Partnerstwa
Przejrzysta Polska

Programy współpracy

Partnerstwo lokalne
Obszar Rozwoju Społeczno-Gospodarczego

Projekty Europejskie

RPO WK-P
PO KL
Programy 2004-2006

Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych.

O Programie
Przebudowa drogi powiatowej nr 2807C: Osięciny-Wieniec-Włocławek - edycja 2009
Przebudowa drogi powiatowej nr 2935C: Chodecz-Kaliska-Lubień Kujawski - edycja 2009
Przebudowa i remont ciągu komunikacyjnego Lubraniec–Chodecz–edycja 2010
Przebudowa drogi powiatowej nr 2940C Lubień Kujawski–Kąty –edycja 2010
Przebudowa drogi powiatowej nr 2907C Mostki –Kowal - edycja 2011
Przebudowa drogi powiatowej nr 2902C Siutkowo - Mikanowo - edycja 2012
„Przebudowa drogi powiatowej nr 2902 Siutkowo – Mikanowo od km 0+000 do km 4+000 – etap II”

Inwestycje i remonty

Przebudowa drogi powiatowej nr 2904C Szpetal Górny-Włocławek
Przebudowa mostu na rzece Lubieńka w miejscowości Nowa Wieś w ciągu drogi powiatowej nr 2909C Włocławek-Kruszyn-Choceń
Remont drogi powiatowej nr 2813C Osięciny-Redecz Wielki

Ogłoszenia

Sprzedaż nieruchomości
Otwarty konkurs ofert na realizacje zadań publicznych
Prace geodezyjne
Sprzedaż majątku ruchomego

 
index_58.gif
index_59.gif
 
Copyright © 2002-2016 by Logonet