-
przygotowywanie projektu budżetu powiatu oraz wieloletniej prognozy finansowej powiatu;
-
dokonywanie bieżącej analizy i kontroli sprawozdań i rozliczeń pod względem finansowym dotyczących wykorzystania dotacji budżetowych przekazywanych przez powiat innym podmiotom, a także okresowych analiz z wykonania budżetu powiatu i budżetu starostwa;
-
przygotowywanie informacji oraz sprawozdania z wykonania budżetu powiatu;
-
prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej starostwa;
-
sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu powiatu oraz budżetu starostwa;
-
naliczanie i dokonywanie wypłat wynagrodzeń dla pracowników starostwa;
-
dokonywanie rozliczeń z ZUS z tytułu ubezpieczeń społecznych oraz zdrowotnych;
-
dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku od wynagrodzeń oraz podatku VAT;
-
naliczanie i dokonywanie wypłat diet dla radnych na podstawie wykazów obecności sporządzanych przez inne komórki organizacyjne właściwe w sprawach obsługi rady
i zarządu;
-
prowadzenie obsługi finansowej Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz funduszy celowych prowadzonych w ramach finansowania określonych zadań;
-
prowadzenie rozrachunków z tytułu należności Skarbu Państwa;
-
prowadzenie egzekucji administracyjnej należności budżetowych i Skarbu Państwa głównie poprzez wysyłanie upomnień, składanie tytułów wykonawczych do Urzędów Skarbowych;
-
przygotowywanie dokumentacji do wszczęcia sądowej egzekucji należności budżetowych
i Skarbu Państwa i przekazywanie jej na stanowisko radcy prawnego;
-
bieżące informowanie stanowiska radcy prawnego o wynikach sądowej egzekucji należności budżetowych i Skarbu Państwa;
-
współdziałanie z bankami, urzędem skarbowym, Regionalną Izbą Obrachunkową;
-
opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, przeprowadzania inwentaryzacji oraz instrukcji obiegu dokumentów księgowych, a także projektów uchwał rady i zarządu dotyczących w szczególności: budżetu, finansów, trybu udzielania i rozliczania dotacji;
-
udział w realizacji zadań w zakresie planowania i realizacji kontroli zarządczej poprzez planowanie oraz wykonywanie kontroli finansowej w jednostkach organizacyjnych powiatu oraz komórkach organizacyjnych starostwa zgodnie z zasadami i w zakresie określonym przez starostę;
-
prowadzenie kontroli sprawdzających wykonanie zaleceń pokontrolnych w jednostkach organizacyjnych powiatu;
-
współdziałanie z Regionalna Izbą Obrachunkową i innymi organami kontrolnymi;
-
dokonywanie kontroli na zlecenie rady oraz ewentualne uczestnictwo w kontrolach przeprowadzanych przez Komisję Rewizyjną;
-
sporządzanie informacji, ocen i analiz z zakresu kontroli, dla potrzeb Regionalnej Izby Obrachunkowej, rady i zarządu;
-
prowadzenie ewidencji dokumentów finansowo-księgowych wpływających do starostwa – według zasad i w sposób określony w przepisach prawa oraz wewnętrznych zarządzeniach starosty;
-
sprawowanie bieżącej kontroli nad prawidłowym obiegiem dokumentów finansowo-księgowych oraz terminowością regulowania zobowiązań;
-
podejmowanie i prowadzenie spraw związanych z ujawnionymi okolicznościami wskazującymi na naruszenie w starostwie, jednostkach organizacyjnych powiatu i innych jednostkach utworzonych przez powiat dyscypliny finansów publicznych, w tym przygotowywanie projektów zawiadomień właściwego rzecznika dyscypliny o takich okolicznościach;
-
sprawowanie nadzoru nad gospodarką mieniem powiatu, w tym nad opracowywaniem projektów wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących trybu i sposobu gospodarowania składnikami majątku wchodzącego w skład mienia powiatu, przygotowywaniem
i przeprowadzaniem inwentaryzacji majątku powiatu oraz procesem jego ubezpieczenia;
-
wykonywanie innych zadań określonych w regulaminie oraz wynikających dla wydziału
z zarządzeń i decyzji starosty.