Strona główna  >  Starostwo powiatowe  >  Wydziały Starostwa  >  Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
szukaj:
Rada Powiatu

Skład osobowy
Kontakty
Dyżury radnych
Komunikaty o posiedz.
Protokoły z Sesji Rady
Protokoły z posiedzień komisji rady
Uchwały rady
Skargi i wnioski

Zarząd Powiatu

Skład osobowy Zarządu
Kontakty
Skarbnik Powiatu
Sekretarz Powiatu
Protokoły posiedzeń
Uchwały zarządu
Wniosek na Zarząd Powiatu

Starostwo powiatowe

Regulamin Organizacyjny
Schemat Organizacyjny
Kontakty
Wydziały Starostwa
Punkt Obsługi Interesanta
Kodeks Etyki
Ogłoszenia o naborze
Wyniki naboru
Skargi i wnioski
Godziny urzędowania

Poradnik interesanta

Rodzaje spraw, tryb ich załatwiania oraz wzory wniosków
Elektoniczna Skrzynka podawcza
Sposób wnoszenia opłaty skarbowej
Obsługa osób słabosłyszących i głuchoniemych w Starostwie Powiatowym we Włocławku

Edukacja

Oferta edukacyjna

Zabytki

Znakowanie zabytków
Społeczni opiekunowie zabytków
Zasady udzielania dotacji
Powiatowy program opieki nad zabytkami na lata 2014-2017
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI 'POWIATOWEGO PROGRAMU OPIEKI NAD ZABYTKAMI NA LATA 2010-2013

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo, inspekcje, służb, straże
Zarządzanie kryzysowe
Ochrona ludności
Sprawy obronne

Kultura i sztuka

Kalendarz imprez

Sport i rekreacja

Kluby sportowe
Kalendarz imprez

Turystyka i wypoczynek

Sieć Komunikacyjna
Walory przyrodnicze
Obszary chronione
Park krajobrazowy
Walory historyczne
Skansen w Kłóbce
Dla ciała i ducha
Baza noclegowa
Kalendarz imprez

Zdrowie

Apteki
Programy profilaktyczne

Przetargi

Zamówienia publiczne

Przydatne adresy internetowe oraz inne informacje

Linki
Wykaz stacji kontroli pojazdów
Rejestr ośrodków szkolenia kierowców

Mapa serwisu


WYDZIAŁ GEODEZJI I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
   


Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
ul. Św. Antoniego 49
87-800 Włocławek

Numery telefonów:
54 230-46-80 Centrala/fax
54 230-46-81 Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
54 230-46-88 Gospodarka nieruchomościami, ochrona gruntów rolnych
54 230-46-89 Wydawanie wypisów i wyrysów
54 230-46-90
oraz 54 230-46-85 Ewidencja Gruntów i Budynków
54 230-46-86 Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej


email: wloclawek@infoteren.pl
 
godziny pracy Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami:
poniedziałek - czwartek  7.30 - 15.30
piątek 8.00 - 16.00
                                                                           
Naczelnik Wydziału - Urszula Runowska 
telefon: 54 230 46 93
 runowska@powiat.wloclawski.pl


Do zadań Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:

  1. zakładanie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji 
    o terenie;
  2. prowadzenie ewidencji gruntów i budynków;
  3. prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów, w tym wydawanie decyzji administracyjnych zatwierdzających klasyfikację;
  4. uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu i wydawanie opinii
    w sprawie uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
  5. zakładanie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;
  6. współpraca z jednostkami prowadzącymi branżową ewidencję sieci uzbrojenia terenu;
  7. przygotowanie wniosków o przyznanie dotacji celowych z Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym;
  8. prowadzenie czynności administracyjnych związanych z projektowaniem i zakładaniem osnów szczegółowych;
  9. prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z ochroną znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
  10. prowadzenie czynności administracyjnych związanych z zakładaniem mapy zasadniczej,
  11. prowadzenie czynności administracyjnych związanych z informatyzacją powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;
  12. prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie        map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
  13. nakładanie kary grzywny na osoby nie przestrzegające przepisów ustawy Prawo        geodezyjne i kartograficzne;
  14. wykonywanie zadań związanych z gospodarowaniem zasobem nieruchomości Skarbu Państwa;
  15. prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem darowizn między Skarbem Państwa
     i jednostką samorządu terytorialnego;
  16. prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą nieruchomości Skarbu Państwa jednostkom samorządu terytorialnego za cenę obniżoną lub nieodpłatnym oddawaniem w użytkowanie wieczyste;
  17. prowadzenie spraw związanych z zamianą nieruchomości Skarbu Państwa;
  18. prowadzenie spraw związanych ze zrzeczeniem się nieruchomości na rzecz gminy w myśl art. 179 Kodeksu cywilnego;
  19. prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości Skarbu Państwa jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd, najem i dzierżawę oraz użyczanie;
  20. tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu        Państwa;
  21. prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą lub oddawaniem w użytkowanie wieczyste       nieruchomości Skarbu Państwa w drodze przetargowej lub bezprzetargowej;
  22. prowadzenie spraw związanych z rozwiązywaniem umów o oddanie gruntów Skarbu Państwa w użytkowanie wieczyste stosownie do Kodeksu cywilnego;
  23. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o wygaśnięciu ustanowionego trwałego zarządu;
  24. ustalanie sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych;
  25. naliczanie dodatkowych opłat w razie niedotrzymania ustalonych terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowej;
  26. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem bonifikat przy sprzedaży nieruchomości Skarbu Państwa oraz przy opłatach rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu;
  27. prowadzenie spraw związanych z podwyższaniem stawek procentowych opłat rocznych
    za nieruchomości gruntowe Skarbu Państwa oddane w użytkowanie wieczyste
    lub w trwały zarząd;
  28. prowadzenie spraw związanych z aktualizowaniem opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa;
  29. wszczynanie postępowania wywłaszczeniowego;
  30. składanie w sądzie wniosku o ujawnienie w księdze wieczystej postępowania              wywłaszczeniowego;
  31. występowanie o wykreślenie z księgi wieczystej wpisu o wszczęciu postępowania            wywłaszczeniowego jeżeli wywłaszczenie nie doszło do skutku;
  32. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o wywłaszczaniu, odszkodowaniu i nadaniu nieruchomości zamiennej;
  33. wnioskowanie o dokonanie wpisu w księdze wieczystej ostatecznej decyzji wywłaszczeniowej;
  34. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zezwolenia na zakładanie
    i przeprowadzanie na nieruchomości ciągów drenażowych, przewodów i urządzeń, służących do przesyłania płynów, pary, gazów i energii elektrycznej oraz urządzeń łączności publicznej i sygnalizacji, a także innych podziemnych, naziemnych
    lub nadziemnych obiektów i urządzeń niezbędnych do korzystania z tych przewodów
    i urządzeń, jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził na to zgody;
  35. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zezwolenia na prowadzenie działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraził
    na to zgody;
  36. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zezwolenia na czasowe zajęcie nieruchomości w przypadku siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody;
  37. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości, zwrocie odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach
    z tytułu zwrotu i terminach zwrotu;
  38. prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem wierzytelności Skarbu Państwa przez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
  39. sporządzanie map i tabel taksacyjnych na podstawie oszacowania nieruchomości reprezentatywnych wykonanego przez rzeczoznawców majątkowych;
  40. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o ustaleniu wartości katastralnej nieruchomości i jej wpisanie w katastrze nieruchomości;
  41. prowadzenie spraw związanych z aktualizowaniem wartości katastralnej nieruchomości,
  42. regulacja prawna nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych
    i prawnych oraz jednostek organizacyjnych;
  43. składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej wraz z niezbędną dokumentacją;
  44. prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na nadanie resztówki;
  45. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nadanie na własność nieruchomości dzierżawcom i o ustalaniu ceny nabycia;
  46. prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na nadanie nieruchomości objętej
    w posiadanie bez zachowania ustawowego terminu;
  47. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o nabyciu własności nieruchomości oraz ustalaniu ceny nabycia na rzecz posiadaczy i innych tytułów niż dzierżawca;
  48. prowadzenie spraw związanych z orzekaniem o zwolnieniu od obowiązku uiszczania ceny nabycia przez repatriantów;
  49. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieodpłatnie Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe;
  50. prowadzenie spraw związanych ze stwierdzaniem o wygaśnięciu dotychczasowych decyzji o oddaniu nieruchomości rolnych Skarbu Państwa w użytkowanie spółdzielniom, osobom fizycznym, a także innym niepaństwowym jednostkom organizacyjnym oraz o przekazaniu tego mienia do Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa;
  51. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem nieodpłatnie w drodze decyzji Lasom Państwowym gruntów wchodzących w skład Zasobu przeznaczonych do zalesienia
    w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
  52. prowadzenie spraw związanych z występowaniem do Agencji Nieruchomości Rolnych
    o przekazanie nieodpłatnie nieruchomości na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych;
  53. przygotowywanie na wniosek osób fizycznych decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności;
  54. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nieodpłatnie na własność działki gruntu
    i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu w zamian za rentę;
  55. prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej;
  56. prowadzenie spraw związanych z przejęciem nieruchomości lub jej części pozostającej
    w zarządzie organów wojskowych uznanej za zbędną na cele obronności i bezpieczeństwa państwa;
  57. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji
    o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe,
  58. prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomości wchodzących w skład mienia powiatu z uwzględnieniem obowiązujących przepisów wynikających, przede wszystkim, z ustawy o gospodarce nieruchomościami i Kodeksu cywilnego, a także odpowiedniej uchwały rady powiatu w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania na okres dłuższy niż trzy lata wraz
    z przygotowywaniem odpowiednich projektów uchwał rady i zarządu w tych sprawach oraz projektów umów i innych dokumentów;
  59. opiniowanie pod względem merytorycznym spraw, w tym wniosków i projektów odpowiednich uchwał organów powiatu przygotowanych przez kierowników jednostek organizacyjnych powiatu, dotyczących w szczególności obciążania oraz wydzierżawiania na okres dłuższy niż trzy lata nieruchomości stanowiących własność powiatu a oddanych
    w trwały zarząd jednostkom przez nich kierowanym, z uwzględnieniem w procesie ich opiniowania obowiązujących przepisów wynikających, przede wszystkim, z ustawy
    o gospodarce nieruchomościami i Kodeksu cywilnego, a także odpowiedniej uchwały rady powiatu w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania na okres dłuższy niż trzy lata;
  60. prowadzenie spraw związanych z:
    • ustalaniem wysokości odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi powiatowe,
      w tym odszkodowań wynikających z ostatecznych decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi wydanych na wniosek właściwego zarządcy drogi,
    • wydawaniem decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomości przeznaczonej na pas drogowy;
  61. prowadzenie spraw wynikających dla powiatu z ustawy z dnia 21 czerwca 2001r.
    o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, a dotyczących w szczególności przygotowania zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu powiatu;
  62. określanie warunków wyłączania gruntów z produkcji rolniczej;
  63. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem obowiązku zdjęcia próchniczej warstwy gleby oraz jej wykorzystania;
  64. prowadzenie spraw związanych z nakazywaniem właścicielowi gruntów zalesienia, zadrzewienia, zakrzewienia lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją;
  65. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem na osobę powodującą utratę
    lub ograniczenie wartości użytkowej gruntów obowiązku ich rekultywacji;
  66. przeprowadzenie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych
    i leśnych – zgodnie z zasadami obowiązującymi w starostwie;
  67. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat w razie stwierdzenia wyłączenia gruntów z produkcji niezgodnie z przepisami ustawy lub bez decyzji zezwalającej na wyłączenie;
  68. prowadzenie spraw związanych z nakładaniem podwyższonych opłat za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie;
  69. prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
  70. udział w dokonywaniu uzgodnień lokalizacji inwestycji celu publicznego w trybie
    art. 53 ust. 4 pkt 6 i art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
    i zagospodarowaniu przestrzennym;
  71. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wykazu nieruchomości stanowiących wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie;
  72. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wykazu osób uprawnionych do udziału             we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych             i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie;
  73. realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska, w zakresie           odpowiadającym właściwości wydziału;
  74. prowadzenie prac związanych z ustalaniem odszkodowania za grunty przejęte pod drogi           publiczne;
  75. dokonywanie, przy współudziale z wydziałem właściwym w sprawach finansowych,
     wpisu na hipotekę należności powiatu i Skarbu Państwa;
  76. przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie przesunięcia terminu płatności,
     rozłożenia na raty i umorzenia należności powiatu i Skarbu Państwa, z jednoczesnym
     zawiadomieniem wydziału właściwego w sprawach finansowych;
  77. prowadzenie spraw dotyczących ujawnienia w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości skarbu państwa oraz nieruchomości powiatu, o ile dla prowadzenia tych spraw nie jest właściwa inna jednostka organizacyjna powiatu;
  78. wykonywanie innych zadań określonych w regulaminie oraz wynikających dla wydziału
    z zarządzeń i decyzji starosty.

poleć artykuł wersja do druku  

   

Powiat Włocławski

Starosta zaprasza
Historia
Charakterystyka
Statut Powiatu
Strategia rozwoju
Zadania inwestycyjne na lata 2007-2013

Herb, flaga, insygnia

Herb Powiatu
Flaga Powiatu
Sztandar Powiatu
Pieczęcie Powiatu
Łańcuch Starosty
Łańcuch Przewodniczącego
Laska ceremonialna

Jednostki organizacyjne

LO Kowal
PCPR
Powiatowy Urząd Pracy
DPS w Rzeżewie
Dom dziecka w Lubieniu Kuj.
Zespół Szkół w Marysinie
SPZPS we Włocławku
Zespół Szkół w Izbicy Kuj.
Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo- Wychowawcza w Brzeziu
Zespół Szkół w Chodczu
Poradnia PP w Lubieniu Kuj.
Zespół Szkół w Lubrańcu
PZD we Włocławku
Poradnia PP w Lubrańcu
DPS w Kurowie
DPS w Wilkowiczkach
DPS w Kowalu
Zespół Szkół w Kowalu

Org. pozarządowe

Wykaz organizacji
Roczne programy współpracy
Konsultacje
Oferty na zadania publiczne

Certyfikaty, wyróżnienia

Certyfikat Zarządzania
Targi Turystyki
Galeria Powiatów
Medal Pamiątkowy
Certyfikat Partnerstwa
Przejrzysta Polska

Programy współpracy

Partnerstwo lokalne
Obszar Rozwoju Społeczno-Gospodarczego

Projekty Europejskie

RPO WK-P
PO KL
Programy 2004-2006

Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych.

O Programie
Przebudowa drogi powiatowej nr 2807C: Osięciny-Wieniec-Włocławek - edycja 2009
Przebudowa drogi powiatowej nr 2935C: Chodecz-Kaliska-Lubień Kujawski - edycja 2009
Przebudowa i remont ciągu komunikacyjnego Lubraniec–Chodecz–edycja 2010
Przebudowa drogi powiatowej nr 2940C Lubień Kujawski–Kąty –edycja 2010
Przebudowa drogi powiatowej nr 2907C Mostki –Kowal - edycja 2011
Przebudowa drogi powiatowej nr 2902C Siutkowo - Mikanowo - edycja 2012
„Przebudowa drogi powiatowej nr 2902 Siutkowo – Mikanowo od km 0+000 do km 4+000 – etap II”

Inwestycje i remonty

Przebudowa drogi powiatowej nr 2904C Szpetal Górny-Włocławek
Przebudowa mostu na rzece Lubieńka w miejscowości Nowa Wieś w ciągu drogi powiatowej nr 2909C Włocławek-Kruszyn-Choceń
Remont drogi powiatowej nr 2813C Osięciny-Redecz Wielki

Ogłoszenia

Sprzedaż nieruchomości
Otwarty konkurs ofert na realizacje zadań publicznych
Prace geodezyjne
Sprzedaż majątku ruchomego

 
index_58.gif
index_59.gif
 
Copyright © 2002-2016 by Logonet